Karenah.

Memang lumrah menjadi seorang freelancer. Terlalu baik pun susah. Terlalu strict pun susah. Berhadapan dengan perlbagai jenis attitude clients. Ada client yang semua nak urgent, sampai kul 10 malam pun telepon tunggu amendment yang disuruh buat. Itu takpa, sebab we are paid to do their stuff.

Tapi bila semua sudah ok, sudah settle, sudah siap, sudah final.. part nak tunggu bayaran sampai mencecah 3 bulan. Janji itu ini. So tadi aku antar email lagi, mintak bayar payment due Dec 2008 - Jan 2009. Ni dah nak abis APRIL FOOL dah, namun belum ada respon.

Aku tidak merungut. Aku tiada tempat nak meluahkan rasa ini. Namun daripada banyak-banyak client yang ber"attitude" begini, aku belajar banyak benda. Sentiasa berikan yang TERBAIK. Dengan cara ini, anda akan puas. Sungguhpun begitu aku juga belajar untuk menjadi lebih TEGAS.

Macam-macam, kan?

0 comments:

 
Wapunya Blog! © 2010 | Designed by Trucks, in collaboration with MW3, Broadway Tickets, and Distubed Tour