"Kamu Pikir Kamu Bagus" punya attitude

(Aku sedar ini isu hari-hari lepas. Tak mengapa, aku masih geram )

Baru-baru ni kecoh dalam satu newspaper pasal Agama Kristian agama rasmi Malaysia. Pergh, ini pasal nak publisiti atau sengaja cari pasal punya headline? Bukan apa, lepas satu.. satu isu. Lepas tu, satu lagi isu. Tak habis-habis. Sebab itu aku jarang tengok akhbar komersial dan siaran berita komersial. Semua media ini sudah dibeli oleh pihak-pihak yang overpower.

Macam terlalu ketara something wrong somewhere. Mujur PM Najib ada bikin bertemuan dengan wakil-wakil daripada penganut Kristian untuk clarify isu ini. Cuma aku pasti, ini bukan lagi penghujungnya.

Syukurlah ada media alternatif. Tabik sama "Internet".

Nak salahkan siapa? Kaum mana yang hebat? Agama apa yang hebat? Kawan, Malaysia negara demokrasi dan sepatutnya aman dan bebas daripada sifat perkauman. Aku faham akan agamaku. Kau faham akan agamamu. Mengapa perlu pikir aku lagi hebat dari kau?

Ini semua mainan politik. Dengan permainan macam ni, politik jadi kotor. Secara tidak langsung, agama dan kaum juga jadi tercemar.

Kamu pikir kamu bagus? Fikirkanlah. Love will tell.

0 comments:

 
Wapunya Blog! © 2010 | Designed by Trucks, in collaboration with MW3, Broadway Tickets, and Distubed Tour