Turunlah Membasahi Bumi

Kalau 2, 3 minggu lepas, hometown (Kuching) aku diserang embun pemedih mata (jerebu).. now kini berjangkit pulak di KL. Terkena lagi. Mana aku nak sorok.

Aku perlukan udara yang segar buat masa ini. Tekak aku dah rasa lain macam. Kandungan oksigen di udara mulai berkurangan ditelan asap yang datang entah dari mana. Matahari nun jauh.. nampak bulat berwarna oren. Seperti aku juga yang kuyu dan longlai. Aku perlukan oksigen.

Doakan agar hujan semulajadi turun. Turun membasahi Bumi.

2 comments:

  1. Anonymous said...:

    Kita kena sedar dan insaf kenapa jerebu melanda dan hujan tidak pula kunjung tiba...sedarlah kekurangan kita sebagai hambaNya

    Knowledge Blog

  1. LoudSpeaker said...:

    Ya.. Semua yang berlaku ada rencananya.

 
Wapunya Blog! © 2010 | Designed by Trucks, in collaboration with MW3, Broadway Tickets, and Distubed Tour